קצת על קומפרסורים

 

המדחס (בלועזית: קומפרסור) הוא כלי מהפכני למדי כשחושבים על זה, הוא לוקח את אחד הדברים הכי טריוויאליים – האוויר שאנו נושמים, שואב אותו מהאטמוספירה הישר למכונה והופך אותו לכלי עבודה, חומר גלם שניתן לצרוך בכמויות שהן כמעט אינסופיות, ולהשתמש בו במגוון רחב של תחומים – תעשייתיים וביתיים כאחד. הקומפרסור נכנס לחיינו ושינה אותם לנצח.

מייעלים מגוון תהליכים ביתיים 

 

קומפרסורים נמצאים בהיבטים הפשוטים של החיים כמו המקרר הביתי, או המזגן – שמבוססים על פעולת הדחיסה כדי למלא את תפקידם, ולספק לנו אוויר נעים או כדי לשמור על האוכל שלנו לאורך זמן. אנו נעזרים במדחסים כדי לבצע פעולות ניקיון מורכבות הדורשות מאמץ פיזי רב כמו סילוק האבק מהמחשב או מהשטיח. לחץ האוויר הגבוה שהקומפרסור מפיק יכול לשמש גם בפעולות ניפוח שונות ומגוונות כמו למשל הקמת בריכה מגומי בחצר ביום קיץ חמים, מזרן, אבוב, מצופים או שלל מתנפחים אחרים.

הכוח המניע את התעשייה

הקומפרסורים משמשים את התעשייה בהשלמת פעולות הייצור השונות. הם אלו שאחראים על הפקת הכמות הנדרשת של סחורה מסוימת. כמו כן, לחץ האוויר שהם מספקים מסייע למכונות במפעלים להמשיך לבצע את השלבים ליצירת הסחורה שוב ושוב. כך מתקבלת תוצאה מדויקת ככל הניתן ופס ייצור של מוצרים זהים זה לזה בצורתם ואיכותם, עם מינימום טעויות, עודפים או פגמים בייצור.

מדחסים נמצאים גם בנגריות, במוסכים ותחנות הדלק (משמשים לניפוח צמיגים), ואפילו בקליניקה של רופאי השיניים, בדמות מכשירים דנטליים המתבססים על לחץ אוויר כדי לבצע מגוון רחב של טיפולים, וגם בתחום הגננות הם מככבים, ניתן לחבר אותם למכשירי גינון שונים ובאמצעות שימוש בלחץ אוויר לפשט פעולות גינון שונות שבכל צורה אחרת היו דורשות המון זמן ואנרגיה, כמו למשל גיזום ענפים ושיחים.

מגיעים ב-3 וריאציות 

מדחסי אוויר הם כלי מאוד מבוקש בשוק ולכן צרכים שונים הולידו קומפרסורים מסוגים וגדלים שונים:

מדחסים בוכנתיים – הם קומפרסורים שפועלים כמו המשאבה הידנית הקלאסית בכך שדוחסים את האוויר בעזרת בוכנה, או מספר בוכנות שמגיעות ב-2 וריאציות: חשמליות או מונעות בדלק. ההספק של הקומפרסורים האלה הוא בטווח של בין כמה כוחות סוס למאות, תלוי בגודל. קומפרסורים מבוססי דלק הם ניידים ואפשר לעבוד איתם במגוון חללים, ואילו קומפרסורים שפועלים במנגנון חשמלי יהיו נטועים במקומם.

 

מדחסים בורגיים – במדחסים אלו האוויר נדחס בין 2 אלמנטים דמויי בורג מסתובבים על הציר שלהם, והאוויר נדחס ביניהם. אלו קומפרסורים שהם בדרך כלל גדולים, והם בעלי הספק עבודה גבוה ותפוקה מעולה.

 

מדחסים צנטריפוגליים – במדחסים הללו יש טורבינה שמסובבת את האוויר וכוח הסיבוב (הצנטריפוגה) הוא זה שמפעיל עליו את הלחץ, דוחס אותו. אלו מדחסים פחות נפוצים אך עדיין כדאי להכיר אותם.

לבחור נכון

קומפרסור היא לא קנייה שעושים בכל יום, לכן חשוב שתגיעו חדורי מטרה ותדעו בדיוק מה אתם מחפשים כדי שתמצאו את האחד שמתאים לכם באופן הנכון ביותר, לצרכים, לשימושים, אופן העבודה, התדירות והקצב.

  • האם אתם רוצים קומפרסור שיעזור לכם במטלות הבית, או שמא אתם מחפשים קומפרסור לעסק המשפחתי?
  • עוד אלמנט שחשוב לקחת בחשבון זה עניין הגודל, כן, קומפרסור גדול יותר יספק כמויות לחץ אוויר רבות יותר לפרקי זמן ארוכים יותר אך, בסופו של דבר אתם רוצים קומפרסור שיהיה לכם נוח לעבוד איתו ומדחס גדול עלול להיות גם קצת כבד.
  • פרמטר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא מנגנון הקירור של הקומפרסור שאתם רוצים. הקומפרסור, מעצם היותו מכשיר חשמלי, עשוי להתחמם בעת ביצוע העבודה וחימום יתר עלול לקצר את חייו.

אצלנו בפולק תמצאו מגוון רחב של קומפרסורים איכותיים ומקצועיים במחירים משתלמים במיוחד, שישרתו אתכם נאמנה וילוו אתכם למשך שנים ארוכות.

יש לכם שאלות? אנחנו פה!

רוצים להתחדש בקומפרסור או כלי עבודה אחר מהמגוון העצום שלנו? כך תגיעו אלינו בקלות

עוד באותו נושא

הכנסו לחנות פולק

שתף סל קניות
שלח הודעה
היי

איך אפשר לעזור ?