קריטריונים להשוואה בין גנרטורים

רכישת גנרטור צריכה להתבצע על בסיס השוואה בין דגמים ומוצרים שונים. יש כיום עשרות סוגים של גנרטורים ולכל אחד מהם תכונות אחרות. הדרך הטובה ביותר לרכוש את הגנרטור המושלם היא להכיר את התכונות הללו, לבצע השוואה על בסיס קריטריונים קבועים ולהיעזר בידע של אנשי מקצוע. בנוסף, מומלץ להגדיר מראש את מסגרת התקציב וכך להבטיח הוצאה משתלמת בטווח הקצר והארוך. גנרטור הוא כלי עבודה המשרת גורמים רבים כמו קבלנים, בעלי מלאכה, גננים ועוד. המטרה של גנרטור היא לספק חשמל במקומות נטולי תשתית, ואחד התפקידים החשובים שלו הוא להבטיח את המשך העבודה גם לאחר תקלות בלתי צפויות.

סוג המנוע ואופי הפעולה
הקריטריון הראשון דרכו ניתן לסנן בין הצעות מחיר על גנרטורים הוא הקטגוריה הכללית. כאן ניתן למצוא התייחסות אל גנרטור בנזין, גנרטור 2 פעימות, גנרטור דיזל או רתכת גנרטור. רוב כלי העבודה פועלים על בסיס מנוע בנזין, אך גם היצע מנועי 2 פעימות ומנועי דיזל יכול לעזור. הרתכת נמדדת על פי נתוני מנוע הכוללים הספק, עוצמה ויצרן. כדאי גם לברר לגבי המידות של המכשיר לפני הרכישה וכך לוודא כי הוא אכן מתאים לייעוד שלו.

מתח ויציאת חשמל
קריטריון שני לבחירת גנרטורים בוחן את המתח ואת יציאת החשמל. כאן ניתן למצוא שני סוגים של מתח: חד פאזי V230 או תלת פאזי עם V380. ביציאת החשמל המגוון גדול יותר וכולל מכשירים הפועלים עד W1000, מכשירים של W1000-2000 או W2000-3000 ומכשירים של W3000-5500 ואפילו W5500 ומעלה. רוב המכשירים נמצאים בקטגוריה של W3000-5500 וזאת בשל סיבות פרקטיות ומחיר נוח. מצד שני, יש לברר גם את סוג הדלק, נפח מיכל הדלק ואגן השמן, אמצעי ההנעה, הגנת המנוע ואביזרים המציעים שקע מותאם. ישנם כלי עבודה עם מסגרת כלוב וללא גלגלים, לעומת כלים אחרים ללא מסגרת במידות גדולות במיוחד.

הקפדה על עוצמת קול מתאימה
קריטריון נוסף על פי כדאי להשוות בין גנרטורים הוא עוצמת הקול. רוב הקבלנים ובעלי המלאכה אינם מייחסים חשיבות לקריטריון הזה, אך הוא חשוב לא פחות מהשאר. הפעלה של כלי עבודה בשטח עירוני בדציבלים מעבר למותר עשויה לגרור קנסות והוצאות בלתי צפויות. אפשר להימנע מכך במידה ורוכשים מוצר איכותי ושקט, או כזה העומד בתקנות המוניצפאליות של כל איזור. ניתן למצוא הבחנה בין גנרטורים שקטים עד 62 דציבלים, גנרטורים בטווחי ביניים או כאלו הפועלים עם רעש מעל 80 דציבלים.

החשיבות של יצרן מוכר
לבסוף, אי אפשר להשוות בין כלי עבודה מבלי להתייחס אל היצרן. יש לבחור יצרן מוכר ומנוסה המציע אחריות ונתונים טכניים מפורטים. כדאי לקרוא מידע על היצרן, להתייעץ עם מומחים לתחום ולבדוק מה הניסיון של היצרן בשיווק מוצר מן הסוג הזה.

שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

עוד באותו נושא


הכנסו לחנות פולק

שתף סל קניות
שלח הודעה
היי

איך אפשר לעזור ?