הכנות מקדימות לפני עבודה עם מברגה, פטישון, מלטשת או מקדחה

ישנם מספר כלי עבודה הדורשים הכנות מקדימות והיערכות מטעם אנשי מקצוע. מוצרים אלו יכולים להיות מופעלים על ידי לקוחות פרטיים, אך רוב הסיכויים למצוא אותם בארגז הכלים של ארגונים, מוסדות, קבלנים ועובדים מיומנים. הסיבה לכך היא בעיקר שילוב בין הפונקציונאליות של הכלי לבין הסיכונים המלווים צורת שימוש לא נכונה. הכלים עליהם מדובר הם מברגה, פטישון, מלטשת וכמובן גם מקדחה. חשוב להתרכז בכל אחד מהכלים הללו על מנת להבין מהן ההכנות הנדרשות, ואילו אמצעי בטיחות יש לנקוט.

שימוש במברגה או מקדחה בתוך מוצר אחד

מברגה ומקדחה הם הכלים הפשוטים והבסיסיים ביותר. יתרה על כך, כיום נהוג להשתמש במוצר אחד המשלב בין שני הכלים. אין צורך לרכוש מברגה או מקדחה בנפרד וזאת מבלי לפגוע ביעילות העבודה. המחירים של מברגות ומקדחות המגיעות יחד נעים סביב כמה מאות שקלים בלבד, בהתאם למותג, להספק ולמפרט הטכני הספציפי. הברגה אל תוך עץ, קיר גבס או בטון אינה דורשת הכנות, מלבד מקרים בהם מדובר על בטון מזוין אשר בו לא ניתן לקדוח או להבריג ללא כלים ייעודיים. מצד שני, ישנם בעלי מקצוע הממליצים על הרטבת קיר בטון במים לפני ביצוע קדיחות וזאת על מנת למנוע אבק.

הצרכים עליהם עונה פטישון

פטישון הוא אמצעי המשמש לצרכים רבים. אפשר למצוא פטישונים באתרי בנייה, בבתים שעוברים שיפוץ ובעיקר בפרויקטים חדשים. פטישון יכול לסכן את הסביבה במידה והוא לא מופעל בצורה נכונה ולכן רק עובדים מוסמכים רשאים להתקרב אליו. הפטישון הוא כלי עבודה רב עוצמה המשיג ביצועים מרשימים. ישנם פטישונים המגיעים יחד עם מקדחה או מברגה, לעומת אחרים בהם אופציית הפטיש היא המרכזית ואף היחידה. המאפיינים של פטישון מונים את צורת ההפעלה, הספק המנוע, מתח ההפעלה, סוג התפסנית, כוח ההלימה המירבי, הקידוח המרבי בבטון, ארץ הייצור, המשקל ואביזרים נלווים. פטישונים מציעים מספר מצבי עבודה כגון קידוח, קידוח עם דפיקה, דפיקה באזמל וביטול סיבוב או בחירה בכיווני סיבוב שונים.

מה כדאי לדעת על מלטשות?

מלטשת היא אחד מכלי העבודה החזקים ביותר אותם ניתן למצוא בענף הבנייה, התעשייה או הגינון. ישנן מלטשות חזקות במיוחד עם הספק של W500, מלטשות סרט שולחן מקצועיות עם משחזות צד ומלטשות פחים ושיש. מלטשת מתאימה לביצוע עבודות ניקיון או פוליש, ניתן להוריד בעזרתה שכבות דקות במיוחד או לנקות משטחים גדולים. קיימת מלטשת אקצנטרית עם מנוע חשמלי, מתח הפעלה חד פאזי של V230, הספק מנוע מרבי ללא עומס של W340, מהירות עבודה של 4500-12000 סל”ד, קוטר דיסק של ”6-152 מ”מ ומשקל נמוך של 2.1 ק”ג. כדאי מאוד להיעזר באמצעי בטיחות בעת שימוש במלטשת ולהתעניין לגבי משקפי מגן, כפפות ואוזניות.

שתף סל קניות
שלח הודעה
היי

איך אפשר לעזור ?